Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

I.

Všeobecné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:

spoločnosť: Mgr. Monika Chochulová

IČO: 45357528

DIČ: 1081790050

so sídlom: Ždiarska 9, 949 01 Nitra

zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Nitra, vložka č.: 430-37160

kontaktné údaje:

email: stieracky@gmail.com

telefón: 0908 163 751

(ďalej len „predávajúci“)

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej len „SOI“)

Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj

adresa: Staničná 9, P.O.Box 49/A, 949 01 Nitra

tel.č.: 037 /772 02 16

2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a

fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ

(ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webovej stránky www.stieracky.sk (ďalej len „web“).

3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných

podmienok.

II.

Informácie o tovare a cenách

1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných

vlastností, sú uvedené u jednotlivého tovaru umiestneného v ponuke na webe. Ceny tovaru sú2/7

uvedené bez poštovného a zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované na webe.

Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.

2. V ponuke produktov sú zverejnené aj informácie o nákladoch spojených s dodaním

tovaru.

3. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa

nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.

III.

Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku

v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne

hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru spôsobmi:

 prostredníctvom webu www.stieracky.sk.

3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a

doručenia (ďalej len “informácie o tovare“)

4. Pred odoslaním objednávky je kupujúci povinný si ním zadané údaje skontrolovať. Údaje

uvedené v objednávke predávajúcim sú považované za správne. Podmienkou platnosti

objednávky je okrem zaslania informácií o tovare aj zaslanie všetkých povinných údajov

potrebných pre kladné vybavenie objednávky, t.j. meno, priezvisko, adresa a e-mail

objednávateľa.

5. Predávajúci zašle kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú

kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou

potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho a formulár na odstúpenie od zmluvy.

Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim na e-mailovú adresu

kupujúceho.

6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť,

zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa

považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením

kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto

obchodných podmienkach.

7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku

telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na e-mail

predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.

8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení

ceny tovaru alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar

za túto celkom zjavne chybnú cenu. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného

odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka

sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá

potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.

IV.3/7

Platobné podmienky a dodanie tovaru

1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže

kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:

 bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho v tvare IBAN: SK36 8360 5207

0042 0390 1341,

2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s

balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa

ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.

3. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na

e-mailovú adresu kupujúceho.

4. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzavretia kúpnej

zmluvy. Záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej

sumy na bankový účet predávajúceho. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu

zálohu či inú obdobnú platbu. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí

tovaru.

5. Tovar je kupujúcemu dodaný na adresu určenú kupujúcim v objednávke prostredníctvom

Slovenskej pošty, a.s. alebo kuriérskej spoločnosti.

6. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú

uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je

spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko

a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

7. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v

objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní, pokiaľ neodstúpil od zmluvy. V

prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným

spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s

opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

8. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do

zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

9. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru prevzatím tovaru. Zodpovednosť za

náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia

tovaru.4/7

V.

Odstúpenie od zmluvy

1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ,

má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.

2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní

 odo dňa prevzatia tovaru,

 odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov

tovaru alebo dodanie niekoľkých častí

 odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná

dodávka tovaru, alebo kedykoľvek pred prevzatím tovaru

3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:

 predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného

na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.

Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať prehlásenie o odstúpení v

lehote pre odstúpenie od zmluvy.

4. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy v listinnej podobe (t.j. písomne, napríklad listom) alebo

aj e-mailom, prípadne aj na trvalom nosiči (napríklad na USB disku, CD a pod.).

5. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od

odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v

tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.

6. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14

dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od

neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky

iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

7. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka,

vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej

najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

8. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné

prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar

predávajúcemu odoslal. Lehota na vrátenie sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný

na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

9. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,

nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo

dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom e-mailovej adresy

uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy

všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal,

a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.

Formulár na odstúpenie od zmluvy dodá predávajúci ako prílohu e-mailu spolu s potvrdením

objednávky. Zároveň je súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok.5/7

VI.

Právo na uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku

1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci

zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:

 má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti,

ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu

tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,

 sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa

tovar tohto druhu obvykle používa,

 tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola

akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,

 je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a

 tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

2. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za

to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá

sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení

sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena

dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre

vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim,

alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

3. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a

riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci

môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci,

výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu

tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú

vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno

odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci

právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu,

ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po

oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má

kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

4. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu elektronicky, prípadne i v mieste podnikania.

Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu

spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním

opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný

kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom

reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a

spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania,

prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo

určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na

základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je

predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia

reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia

reklamách, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie

stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia

reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených6/7

prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady

však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty

sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť

alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

6. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30

dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

7. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že

vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.

8. Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s

uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného

mesiaca po uplynutí záručnej doby.

9. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.

10. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže

predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na

výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné

posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť

kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do

14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa bodu

č.12.

11. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju

zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,

komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné

posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace

účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak

kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže

reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.

Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie

všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne

vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

12. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní

odo dňa uplatnenia reklamácie.

VII.

Doručovanie

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať

prostredníctvom elektronickej pošty.

2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto

obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú

adresu uvedenú v objednávke.

VIII.

Alternatívne riešenie sporov

1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-

mailom na stieracky@gmail.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci

vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak

predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej7/7

odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu

subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z.

ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z.

Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam

subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia

sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní

a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,

zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi

spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so

spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na

diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu

20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie

alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

IX.

Záverečné ustanovenia

1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom

Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany

sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva

spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania

v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších

predpisov.

3. Všetky práva k produktom predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane,

fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináležia

predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať akýkoľvek obsah bez

súhlasu predávajúceho.

4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do

webu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.

5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim

v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.

6. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti

predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

V Nitre dňa 23.10.2023

Nákupný košík