Všeobecné obchodné podmienky
I.
Všeobecné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
spoločnosť: Mgr. Monika Chochulová
IČO: 45357528
DIČ: 1081790050
so sídlom: Ždiarska 9, 949 01 Nitra
zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Nitra, vložka č.: 430-37160
kontaktné údaje:
email: stieracky@gmail.com
telefón: 0908 163 751
(ďalej len „predávajúci“)
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (ďalej len „SOI“)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
adresa: Staničná 9, P.O.Box 49/A, 949 01 Nitra
tel.č.: 037 /772 02 16
2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a
fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ
(ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webovej stránky www.stieracky.sk (ďalej len „web“).
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných
podmienok.
II.
Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných
vlastností, sú uvedené u jednotlivého tovaru umiestneného v ponuke na webe. Ceny tovaru sú2/7
uvedené bez poštovného a zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované na webe.
Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
2. V ponuke produktov sú zverejnené aj informácie o nákladoch spojených s dodaním
tovaru.
3. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa
nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku
v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne
hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru spôsobmi:
prostredníctvom webu www.stieracky.sk.
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a
doručenia (ďalej len “informácie o tovare“)
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúci povinný si ním zadané údaje skontrolovať. Údaje
uvedené v objednávke predávajúcim sú považované za správne. Podmienkou platnosti
objednávky je okrem zaslania informácií o tovare aj zaslanie všetkých povinných údajov
potrebných pre kladné vybavenie objednávky, t.j. meno, priezvisko, adresa a e-mail
objednávateľa.
5. Predávajúci zašle kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú
kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou
potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho a formulár na odstúpenie od zmluvy.
Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim na e-mailovú adresu
kupujúceho.
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť,
zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením
kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto
obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku
telefonicky na telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na e-mail
predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení
ceny tovaru alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar
za túto celkom zjavne chybnú cenu. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného
odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka
sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá
potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.
IV.3/7
Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže
kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho v tvare IBAN: SK36 8360 5207
0042 0390 1341,
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s
balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa
ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
3. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na
e-mailovú adresu kupujúceho.
4. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzavretia kúpnej
zmluvy. Záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej
sumy na bankový účet predávajúceho. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu
zálohu či inú obdobnú platbu. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí
tovaru.
5. Tovar je kupujúcemu dodaný na adresu určenú kupujúcim v objednávke prostredníctvom
Slovenskej pošty, a.s. alebo kuriérskej spoločnosti.
6. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú
uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je
spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko
a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
7. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v
objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní, pokiaľ neodstúpil od zmluvy. V
prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným
spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s
opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
8. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do
zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
9. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru prevzatím tovaru. Zodpovednosť za
náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia
tovaru.4/7
V.
Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ,
má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní
odo dňa prevzatia tovaru,
odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov
tovaru alebo dodanie niekoľkých častí
odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná
dodávka tovaru, alebo kedykoľvek pred prevzatím tovaru
3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať prehlásenie o odstúpení v
lehote pre odstúpenie od zmluvy.
4. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy v listinnej podobe (t.j. písomne, napríklad listom) alebo
aj e-mailom, prípadne aj na trvalom nosiči (napríklad na USB disku, CD a pod.).
5. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od
odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v
tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.
6. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14
dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od
neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky
iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
7. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka,
vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej
najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
8. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné
prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar
predávajúcemu odoslal. Lehota na vrátenie sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný
na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
9. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,
nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo
dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom e-mailovej adresy
uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy
všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal,
a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.
Formulár na odstúpenie od zmluvy dodá predávajúci ako prílohu e-mailu spolu s potvrdením
objednávky. Zároveň je súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok.5/7
VI.
Právo na uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci
zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti,
ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu
tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa
tovar tohto druhu obvykle používa,
tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola
akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za
to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá
sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení
sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena
dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre
vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim,
alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
3. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci,
výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu
tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno
odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu,
ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má
kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
4. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu elektronicky, prípadne i v mieste podnikania.
Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu
spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním
opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný
kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom
reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a
spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania,
prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
5. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na
základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je
predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamách, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených6/7
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady
však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty
sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť
alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
6. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
7. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že
vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
8. Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s
uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného
mesiaca po uplynutí záručnej doby.
9. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
10. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže
predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť
kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do
14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa bodu
č.12.
11. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju
zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť,
komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné
posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak
kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie
všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
12. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie.
VII.
Doručovanie
1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať
prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto
obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú
adresu uvedenú v objednávke.
VIII.
Alternatívne riešenie sporov
1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-
mailom na stieracky@gmail.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak
predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej7/7
odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z.
ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z.
Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam
subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.
2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia
sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní
a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi
spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so
spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na
diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu
20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
IX.
Záverečné ustanovenia
1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom
Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany
sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva
spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania
v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení nehorších
predpisov.
3. Všetky práva k produktom predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane,
fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináležia
predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať akýkoľvek obsah bez
súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do
webu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim
v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti
predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
V Nitre dňa 23.10.2023